Неділя, 28 Квітня

Вчора, 17 лютого 2021 року ВРУ в першому читанні прийняла законопроект №4184, який вводить ПДВ на послуги компаній-нерезидентів за типом Google, Netflix, і ймовірно Booking.Com. Як це вплине на ціни на відпочинок на вітчизняних курортах, і зокрема, в Бердянську, Кирилівці та на Арабатській Стрілці, розбиралося видання Дніпро Регіон спільно з регіональними експертами.

Новий закон доповнює статтю 208 НК України нормою про оподаткування електронних послуг. Так, згідно з цією нормою, електронні послуги, які компанії-нерезиденти поставляють фізособам на території України, обкладаються ПДВ (20%). Найімовірніше під цю норму підпадуть послуги Google, Facebook (Instagram) і Booking.Com, але, звичайно ж, тільки в тому випадку якщо ці компанії погодяться зареєструватися платниками ПДВ в Україні замість повної відмови від роботи з нашою країною. До того ж, фактичного впливу наших податкових органів на ці компанії немає. Тому навіть сама норма може обмежитися деклараціями і не більше того.


Але навіть якщо норма буде введена, як і зазвичай для світової практики, великі корпорації замість того, щоб платити податки зі свого прибутку, просто перекладуть ПДВ на плечі українців. Тобто послуги Google, Facebook і Booking.Com можуть стати дорожче на 20%.
Якщо брати морські курорти України, то власники готелів в більшості своїй користуються лише рекламними послугами Google і Facebook, але частка ціни цієї реклами у вартості житла в тій же Кирилівці часто не перевищує 0.1-0.5%. Тобто, істотного впливу на ціну відпочинку новий податок не матиме.
Якщо ж торкнутися готелі, які бронюються через Booking.Com, то тут вже можливе зростання цін приблизно на 3% (20% від комісії букінг, яка зазвичай дорівнює 15%). Але з урахуванням невисокої популярності цього сервісу для внутрішнього туризму, більшість споживачів ця проблема не торкнеться.

«Ні для кого не секрет, що велика частина готелів Кирилівки, Бердянська та Арабатської Стрілки в порушення міжнародної практики перекладає комісію сервісу Booking.Com, яка становить 15%, на плечі споживачів. Тобто, номер, який зазвичай коштує 1000 гривень на букінг той же самий готель виставляє за ціною 1 175 гривень. Тепер же 15% можуть перетворитися в 18%, тобто буде зростання ціни для кінцевого споживача на 3%, але тільки для готелів, які НЕ слідують міжнародній практиці паритету цін. На жаль, в наших регіонах таких готелів більшість. Для всіх інших категорій споживачів податок на Google лише незначно підвищить собівартість послуг, тому істотного впливу на ціну житла не буде», – пояснив головний редактор проектів Кирилівка.Укр і Арабатка.UA Євген Смельчаков.

Таким чином, можна зробити висновок, що новий податок, звичайно, додатково ляже на плечі українців, але в контексті відпочинку на морі в Україні вплив цього податку буде мінімальним.

Нагадаємо, раніше ми писали про ТОП-5 готелів з басейном на Арабатській Стрілці

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

0 0 голосів
Рейтинг статті

Раніше ми писали:

Дивіться ще

Підписатися
Сповістити про

0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
wpDiscuz
0
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: