Четвер, 2 Травня

Пальне в України буде, але 92-й бензин зникне, а газ стане дорожчим. Обстріли Росією нафтобаз в Україні не впливають на ринок і він незабаром стабілізується. Такі прогнози в великому інтерв’ю BBC Україна дав директор Консалтингової групи А-95, експерт з енергетики Сергій Куюн, пише «Дніпро Регіон».

До того ж армія країни-агресора останнім часом завдала цілої низки ракетних ударів по нафтових базах в Україні, а також по нафтопереробному заводу в місті Кременчук. Як ми писали раніше, його повністю знищено. В уряді обіцяють вирішити проблему протягом тижня.

Що ж буде із цінами на пальне після подолання дефіциту? Чи буде знято обмеження? І де зараз Україна купує пальне? На ці та інші питання відповів Сергій Куюн, експерт паливного ринку, директор консалтингової компанії А-95.

З чим пов’язаний дефіцит

Фактично 24 лютого з першими залпами російських ракет було зруйновано систему забезпечення країни нафтопродуктами. Ми втратили наші основні джерела постачання — Білорусь та Росію, а це було до 70% ринку. Ще 10% надходило морем. Тобто ми втратили 80% ринку!

Тому трейдери оперативно почали опрацьовувати єдиний напрямок, що залишився — західний кордон і ЄС. І весь березень пішов на те, щоб знайти та законтрактувати необхідні обсяги. Тому що в Європі ніхто не очікував на такого «клієнта», не зберігав такі резерви і не тримав таких обсягів палива. Тому довелося добре пошукати. Ресурси зараз їдуть навіть із Нідерландів. Це безпрецедентна географія [поставок палива], яку раніше неможливо було й уявити.

У квітні ситуація погіршилася через атаку на Кременчуцький нафтопереробний завод. Він був зруйнований і припинив постачання. З березня він суттєво підтримував ринок, який одразу відчув це.

Крім того, було зруйновано понад 20 нафтобаз.

Це все вдарило по запасах, і ми почали дуже швидко їх використати, в той час, як швидко налагодити імпорт не вдавалося. Так, ресурси ми знайшли, але вони застрягли в портах, на європейських заводах через брак логістики — залізничних вагонів, локомотивів. Український автотранспорт, бензовози теж не готові. У Європі дуже строгі вимоги до вантажного транспорту. І цю проблему вирішити повністю не вдалося.

Імпорт почав надходити. Загалом непогані обсяги були завезені у квітні, але їх недостатньо без внутрішнього виробництва. Це і призвело до кризи, яку ми зараз маємо.

Чи будуть обмеження щодо видачі палива на заправках

Скажімо так: я не думаю, що ми повністю позбавимося обмежень, які є на заправках. Але вони будуть не такі суворі, як зараз — 10 л в одні руки. Сподіваюся, до кінця місяця це буде 20-30 л. Тобто суттєво легше буде.

Що буде з цінами на бензин та дизель

Ринок нестабільний через війну Росії проти України. Але я не думаю, що будуть суттєві коливання. Припускаю, що це може бути +/-10% до поточного рівня цін, який досить високий. Тож нинішня ціна — 40 грн за 1 л бензину та 42–43 грн — на дизель, і ще в межах плюс-мінус 10% ціна може коливатися надалі.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

1 1 голос
Рейтинг статті

Раніше ми писали:

Дивіться ще

Підписатися
Сповістити про

0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
wpDiscuz
0
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: