fbpx

Українська органічна продукція завойовує західний ринок

Українська органічна продукція завойовує західний ринок

BioFach – найбільша у світі щорічна виставка-ярмарок органічної їжі та сільського господарства, проходила в цьому році з 12 по 15 лютого в Нюрнберзі, Німеччина, повідомляє “Дніпро Регіон“. В одному місці збирається більше 2700 учасників та близько 46700 торгових відвідувачів з приблизно 130 країн. Україна традиційно приймає участь у цій події і має неабиякі шансі стати однією з країн-постачальниць органічної продукції на світовий ринок. При цьому одночасно “вбивається” декілька зайців:

  • органічна продукція має величезний ринок збуту,
  • ми — в тренді, адже здоровий спосіб життя набирає обертів,
  • наша земля, вода і повітря не отруюються пестицидами та іншими шкідливими хімікатами,
  • і це фінансово дуже вигідно — ціни на органічну продукцію дуже привабливі для виробників.

Але пробитися на цей сегмент ринку не просто і процес протребує відповідності виробляємой продукції світовим стандартам. Самої тільки назви “Organic” не достатньо. І тут на допомогу прийде бюрократія. Саме вірно і вчасно прийняті закони і постанови, що відповідають міжнародним стандартам допоможуть українській продукції пробиватися до закордонних споживачів.

Цього року на BioFach нашим українським бизнесменам допомагав налагоджувати зв’язки заступник Міністра розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України – Торговий представник України Тарас Качка. Про це він написав на своїй сторінці у Фейсбук.

Важливість органічної продукції є обернено пропорційною її ще не дуже помітній ролі в економіці України.

Органічна продукція це ключ до щасливого життя в сільській місцевості з гідним доходом від сільського господарства. Тому кожне нове органічне господарство, кожен новий гектар під органічним виробництвом — це цеглинка нового щасливого українського суспільства.

Хоч насправді індустрія органічної продукції не така вже і маленька. Більше 300 тисяч гектар під органічною продукцією, більше 500 підприємств, 95 % йде на експорт.

(А мало би бути навпаки — органіка мала би бути основою шкільного харчування, а не преміум продуктом.)

Усе що уряд може наразі зробити – це допомогти. Але не дивуйтесь, що допомога дуже дивна 🙄, бо головна роль держави — це належний бюрократичний контроль. Реєстри, сертифікати і інша бюрократія — це формалізований спосіб формування довіри до органічності продукції. Чим кращий контроль у нас, тим більше довіри до нашої продукції в ЄС і по світу. Це винахід сучасного західного homo burocraticus. Як він буде розвиватися далі – цікаво.

Meanwhile треба культивувати і справжню торгову і бізнесову довіру — через постійну присутність на виставках.
Сьогодні на BioFach представлено 37 компаній з України. Для багатьох з них вже давня традиція. І ці традиції докладають до встановлення довіри не менше, ніж бюрократичні сертифікати і інспекції. (Кажуть, що на Fruit Logistica українські учасники вже весь майбутній врожай законтрактували).

Ну і участь держави у BioFach – обов’язковий елемент традицій. Усі стенди національно брендовані, а держава і її політика – обов’язковий елемент комерційного успіху.

 

Підписатися
Сповістити про
guest
0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x
()
x