У Дніпрі наприкінці липня Амурський (Старий) міст стане майданчиком для масштабного капітального ремонту трамвайної колії та контактної мережі. Роботи, що проводитимуться через критичний технічний стан рейок, змусять тимчасово призупинити рух трамвайних маршрутів № 6 і № 9. Востаннє капітальний ремонт трамвайної інфраструктури на цій ділянці проводили ще у далекому 2004 році. Про це повідомляє Дніпро Регіон з посиланням на міську раду.
«Мова не про “косметику” чи заміну окремих елементів. Ми змушені робити ремонт — інакше доведеться просто закрити два трамвайні маршрути. І це — не гіпотетична загроза», — пояснює заступник директора КП «Дніпровський електротранспорт» Володимир Сусленков.
Критичний стан: Рейки деформуються, трамваї сходять
За словами Сусленкова, за останні роки стан трамвайних колій на мосту критично погіршився. Рейки щодня спричиняють затримки руху, деформуються через спеку, а кількість сходжень вагонів зростає. У 2024 році вже було зафіксовано 9 таких інцидентів.
Маршрути № 6 і № 9 є історично важливими для Дніпра. Вони працюють ще з 1935 року і єдині сполучають мікрорайони вулиць Єнеїди та Івана Нечуй-Левицького з центром міста. Особливо критичним є маршрут № 6, який не має дублювання іншим транспортом.
«Це не лише питання інфраструктури, а й соціального забезпечення мешканців цілого району. Саме тому місто вирішило залучити цільовий кредит під ремонтні роботи. Ці кошти — виключно під цей об’єкт», — наголошує Володимир Сусленков.
Плани ремонту та мінімізація незручностей
Капітальний ремонт передбачає повну заміну трамвайного полотна, влаштування нових температурних компенсаторів і деформаційних швів, відновлення залізобетонних жолобів, контактної мережі та опор.
Перший етап робіт розпочнеться у другій половині липня, після завершення тендерної процедури. Триватиме він до листопада 2025 року, а завершення проєкту заплановане на 2026 рік, після зимової паузи.
При цьому, влада обіцяє максимально зберегти рух автомобільного транспорту мостом. «Роботи спроєктовані так, щоб максимально зберегти рух автомобілів — буде звуження тільки в межах ділянки 200 м у місці активних робіт. Ніякого повного перекриття мосту не буде. Також ми відмовилися від великих огороджень — замість них використовуватимемо металеві стовпчики», — додав Володимир Сусленков.
Таким чином, незважаючи на тимчасові незручності для пасажирів трамваїв, місто робить усе можливе, аби зберегти життєво важливі маршрути та забезпечити безпеку руху на одному з ключових об’єктів транспортної інфраструктури Дніпра.