У той час, як вся країна готується до чергового опалювального сезону та можливих енергетичних викликів, школи Дніпра беруть на себе важливу місію — навчити дітей діяти впевнено, спокійно та свідомо під час відключень світла та тепла. Про це повідомляє Дніпро Регіон з посиланням на міську раду.
У закладах загальної середньої освіти міста проходять спеціальні уроки під гаслом «Енергетична стійкість: наші дії під час надзвичайних ситуацій».
Від «тривожної валізи» до сонячних панелей
«Нашою метою є навчити дітей не панікувати і мати чіткий алгоритм дій. Заняття проводимо для всіх класів, навіть для початкових», — розповідає Юлія Мількевич, директорка гімназії №68.
За її словами, навіть під час вимкнення світла учні в гімназії не панікують. Деякі діти приходять на уроки зі своїми ліхтариками, а сам заклад має сонячні панелі, які забезпечують постійне живлення укриття та ключових кабінетів.
«Я впевнена, що такі уроки допомагають дітям розвивати впевненість, відповідальність та готовність до дій в реальних життєвих обставинах», — підкреслює директорка.
Алгоритми безпеки та енергоощадності

Фахівці міської ради наголошують, що навчання має комплексний характер. Завідувачка сектору безпеки життєдіяльності Марина Бойко зазначає, що діти отримують:
- Дієві алгоритми поведінки під час вимкнення світла та різкого зниження температури.
- Знайомство з правилами використання альтернативних джерел світла та тепла.
- Формування культури енергоощадності у повсякденному житті.
- Розвиток психологічної стійкості, що сприяє подоланню паніки та стресу.
Важливість самостійності
Школярі активно діляться своїми знаннями та набутим досвідом. Учениця гімназії Софія Монастирна розповіла, що вдома вона стежить за графіками відключень, а мама навчила її, де лежать ліхтарики, «щоб за потреби я була зі світлом та не панікувала».
«На уроці розповідали про тривожну валізу і що в ній має бути. У нас вона також є… Радію, що мені не треба їздити на ліфті, бо я живу в приватному будинку», — додає Софія.
Особлива увага приділяється і «смарт-виживанню». Педагогиня-організаторка Анна Монастирна із Наукового фінансово-економічного ліцею акцентує на психологічній безпеці, поведінці на вулиці в темний час та правилах для «тривожної валізки», яка обов’язково має бути позначена іменем дитини та контактами батьків.
Збереження системи: Правило “Після включення”
Учні вже демонструють свідомість і розуміння важливості колективної відповідальності. Єлизавета Бондар, учениця ліцею, запам’ятала ключове правило:
«Саме головне, що я знаю: одразу після того, як увімкнути електроенергію, не можна вмикати всі пристрої одночасно. Це допоможе зберегти і прилади від перепадів напруги, і не буде великого навантаження на енергосистему країни».
Такі заняття не лише покращують знання, а й виховують покоління, готове до будь-яких викликів, що є запорукою стійкості всього міста.
