Ніхто не застрахований від випадкових неприємностей. В магазині кожен може зачепити полицю чи з пляшкою потягнеться наступна, яка погано стояла. І якщо від вас будуть вимагати негайно заплатити за «аварію», знайте, що відшкодування коштів за пошкоджений/знищений товар здійснюється виключно в судовому порядку. В суді магазин повинен буде довести, що ви зробили це навмисно, пише «Дніпро Регіон».
Згідно зі статтею 323 Цивільного кодексу України ризик випадкового знищення та випадкового псування майна несе його власник, якщо інше не встановлено договором або законом. Адже покупець – не власник, поки не заплатить за товар.
Частиною 2 статті 17 Закону України «Про захист прав споживачів» передбачено, що продавець зобов’язаний всіляко сприяти споживачеві у вільному виборі продукції та форм її оплати, а також відповідно до цієї норми забороняється примушувати споживача купувати продукцію неналежної якості або непотрібного йому асортименту.
Тому, якщо працівники закладу наполягають на вашій вині, то її потрібно спершу довести у суді. Самостійно стягувати такі виплати працівники магазину не мають права, а тільки зафіксувати факт пошкодження свого майна.
У випадку, коли після всіх аргументів, покупця все рівно продовжують примушувати платити за розбитий/пошкоджений товар, необхідно викликати поліцію», — сказано у повідомленні.