Далеко не в кожному місті громадський транспорт вартує окремої уваги туристів. Кривий Ріг – виняток із цього правила. Нетиповим для України, але звичним для криворожан є підземний швидкісний трамвайчик, який прозвали метротрамом. Таке собі цікаве схрещення метро й трамваю, розповідає «Дніпро Регіон».
Спускаєшся в тунель і ніби потрапляєш у звичайне столичне метро: на вході турнікети і жетончики треба купувати, тільки от рейками курсує рогатий трамвайчик радянського виробництва. Причому платформи за розміром значно більші, ніж трамвайний вагон. У світі є лише кілька міст, де можна побачити таке: Брюссель, Гаага, Сан-Франциско, Антверпен, Краків.
Має метротрам два маршрути, довший пролягає через більш ніж 10 станцій, але на обох маршрутах трамвай під землею їде лише кілька зупинок, а далі виринає на поверхню. Покататися на ньому – обов’язок кожного туриста, це гарна можливість побачити панораму міста з вікна ретро-транспорту. Такі метротрами є популярними в Німенниці, а в Україні він лише один, унікальний, і тут, у Кривому Розі.
Загалом, мережа трамвайчиків у Кривому Розі розвинена добре. Містом курсують вже історичні екземпляри десь 80-х років, що не може не привернути увагу. До речі, дорогою на ПівдГЗК збереглась стара частина трамвайних колій та стовпи 30-х років, що тримають проводи.
Загальна протяжність мережі метротрама в Кривому Розі – 26,7 км. Всього тут діє 3 гілки і обладнані 15 станцій. Максимальна швидкість, яку досягає на маршруті рухомий склад – 69 км / год.
На черговій сесії Криворізької міськради 27 квітня 2022 року було одноголосно прийняте рішення про запровадження безкоштовного проїзду в громадському міському комунальному транспорті для усіх пасажирів.
Чому ж у Кривому Розі не збудували повноцінне метро? Є кілька версій. Перша версія така: у 1970-х роках, коли розроблявся проект системи, у місті мешкало 700 000 мешканців. Метро ж вважалося атрибутом міста-мільйонника. За іншою версією, будувати метро у провінційному місті, коли навіть обласний центр не мав підземки, було неприпустимо.
Яка бі з версій не була правдивою, фактом є те, що 26 грудня 1986 року були відкриті перші станції метротраму. Сьогодні швидкісний трамвай курсує чотирма маршрутами. Частина станцій розміщена під землею, є комбіновані та наземні. Доїхати від однієї кінцевої станції до іншої можна за 40 хвилин.
Фото з сайту РУДАНА.