75 % учнів мають прогалини у знаннях, а чверть песимістично дивляться на майбутнє України і хочуть виїхати за кордон. Такі результати дослідження впливу війни на освіту, повідомляє сайт «Дніпро Регіон» з посиланням на Благодійний фонд savED.
75 % учнів кажуть, що мають деякі прогалини у знаннях, чверть з них стверджує, що не отримувала ніякої підтримки від педагогів. Водночас учні не схильні звинувачувати у своїх освітніх неуспіхах учителів, критикувати якість викладання чи зауважувати технічні проблеми. Найбільше незадоволеність власними успіхами в навчанні діти пояснюють проблемами із мотивацією та лінощами. Такими є результати дослідження “Війна та освіта. Два роки повномасштабного вторгнення”, проведеного Благодійним фондом savED за підтримки Міністерства освіти і науки України.
Дослідження складається з двох частин – репрезентативного загальнонаціонального опитування та вивчення практичних кейсів (практик) громад щодо налагодження доступу до освіти в громадах. Його провела соціологічна агенція Vox Populi на замовлення Благодійного фонду savED в межах проєкту «Надання освітніх послуг в умовах війни в Україні» за підтримки Програми «U-LEAD з Європою».
Дослідники опитали учнів віком від 14 років, батьків учнів, вчителів, представників адміністрації шкіл та представників органів місцевого самоврядування у всіх регіонах України. Для вивчення кейсів (практик) організації доступу до освіти дітей у громадах обрали 15 громад із Дніпропетровської, Запорізької, Київської, Миколаївської, Сумської, Харківської і Чернігівської областей.
Як показує дослідження, попри війну діти у своїй більшості залишаються у своїх школах. При цьому 6 % учнів поєднують навчання в школі в Україні та навчання в школі за кордоном.